Een foto van 10 september 1967.
De vaste fotgraaf op Gouda (naam weet ik niet meer) deed altijd een keurig stempeltje achterop de foto. Betreft het schansje waar nu de grote tafel is. De motor: een DKW 175cc voorzien van een Horex voorvork en een speciale cilinder en uitlaat van een zesdaagse DKW.
Op dezelfde DKW, liever gezegd naast dezelfde DKW.
Is in de bocht het startveld op. (Waar nu de tunnel is)
Oh ja, de rijder ben ik dus: Bert Blom uit Den Haag.
En hier rijd ik op een 250cc DOT crosser.
In die tijd waren de Engelse crossers Greeves en DOT erg in. De crossers waren voorzien van een Villiers motorblok.
Die crossers maakten een ernorm kabaal omdat ze vanuit de fabriek waren voorzien van alleen een uitlaatbocht die aan het einde een breed gapend gat vertoonde.
In die tijd stond er zelfs op clubwedstrijden publiek op de dijk
Ik (Bert Blom) reed toen met die DOT niet bij de KNMV maar bij de NMB (De Nederlandse Motorsportbond) wat nu de MON is.
In 1970 ben ik met een 250 Husqvarna naar de KNMV overgestapt.
Om even te laten zien wat een uitlaat die Greeves en DOT crossers hadden in die tijd!
Ver bover de 100 Db(A)!! Had ik die DOT crosser nog maar..............
CZ 250 - 1969 Han Hoogendoorn
011_bult1 huis.jpg
012_Bult parkt.jpg
013_zundapp huis.jpg
104_Jan Fruijtier_27-10-1968 .jpg